mandag den 23. november 2009

Mon resten går fri?

Så er der endnu et sygt barn i huset. Denne gang er det Anders. Han hoster som en søløve, men har dog ikke rigtigt haft feber, måske lidt de sidste par eftermiddage, men ikke særlig høj. I morges var han forholdsvis frisk og ville gerne i skole, fordi hans klasse var udtaget til at skulle have en national test i matematik, og den ville han nødigt misse. Det skulle lige have været mig i hans alder. Jeg er sikker på, at jeg ville have gjort hvad som helst for at undgå en sådan test. Men godt han ikke ligner sin mor på det punkt han bliver nemlig ikke sådan nervøs ved prøver og tests osv. Og matematik er nok også en af hans stærke sider. Men, men, men på trods af pligtopfyldenhed blev der ringet hjem fra skolen her til middag. Hans klasselære ville gerne sende ham hjem, for hun syntes altså, at han hang for meget med næbbet, så ikke nogen test til den unge mand i denne omgang.

3 kommentarer:

  1. åh, synd for ham, håber han snart er ovenpå igen. hos mig er det omvendt, min 15årige gider bare ikke skolen, han synes det er bare såååå keeeedeligt, så der er en evinderlig kamp hver morgen for at få ham af sted derned.
    kh.fra Island
    Frida
    ps. smarte hatte du har lavet.

    SvarSlet
  2. Tak Frida. Mon ikke det med skolen har noget med alderen at gøre, som 15 årig er man jo for alvor midt i identitetsdannelsen, der er vist nogle kampe der skal kæmpes ind i mellem:)

    SvarSlet