torsdag den 15. december 2011

Hyggelige ventetid og hvordan man får den lækreste kransekagekonfekt.

Ni dage tilbage til jul og vi hygger gør vi. Det er SÅ skønt med fri og ferie i december. I går bagte jeg kransekagekonfekt og de er blevet super gode i år. Jeg nåede dog ikke at få chokolade under bunden og det må der altså til, det giver lige lidt ekstra. Så formiddagen i dag foregår derfor sammen med min chokoladesmelter. Opskriften er fra min svigerfar, som er uddannet bager for mange år siden. Han har ikke i de år jeg har været i familien arbejdet som bager, men kransekagekonfekt, det har han ikke glemt hvordan man laver og jeg har været heldig at kunne lokke opskriften ud af ham. Hvis du ikke sladrer, så må du godt få den:)

Jeg bruger:

1 kg ren rå marcipan
400 g sukker
200 g flormelis
4 æggehvider

De bages uden varmluft midt i ovnen i ca. 8 min. ved 225 grader.

God fornøjelse, hvis du skulle være blevet fristet.

Og så bliver de forresten ikke ringere af en tur i fryseren, hvis du skulle få bage flere end du lige har brug for.

4 kommentarer:

  1. Uhm, kransekage, det er så lækkert.

    SvarSlet
  2. Sådan nogen ville ikke nå at finde vej til fryseren her i huset :-)

    SvarSlet
  3. Ja, Eva, jeg har også svært ved at finde noget der smager mere lækkert:)

    Susanne jeg bagte af 1½ kg marcipan og fik mere end 250 stk. Hvis de ikke kom i fryseren, var der vist nogen der ville på en slem mavepine:)

    SvarSlet
  4. Nøj, hvor lyder det dog lækkert!

    SvarSlet