fredag den 6. november 2009

Imponerende...

...hvad 19 børn i 9-10 års alderen kan nå at omsætte på ca. ½ time.

Vi holdt børnefødselsdag hele eftermiddagen i går og formiddagen var brugt fornuftigt i køkkenet. Der blev bagt boller.

Faktisk 48 stk. Jeg skulle jo være sikker på der var nok. Så det blev dobbelt portion.

Så blev der bagt brunsviger.

En hel bradepande, som efter afkøling skulle pyntes på behørig vis med glasur og slik. Den skulle gøre det ud for en kagemand. Væsentlig billigere end hvis den skulle købes hos bageren og efter min mening faktisk ikke så lidt bedre.

Endelig blev der bagt en hel bradepande banankage efter fødselsdagsbørnenes ønske.

Den skulle pyntes så den kom til at ligne en fodboldbane.

Det gik da vist egentlig meget godt.
Jeg er i hvert tilfælde ikke det mindste i tvivl om at det smagte ungerne, for der var faktisk kun 5 boller tilbage, 6 små stykker "kagemand" og en kvart banankage. Der ud over blev der drukket 7 liter kakao med flødeskum af 1 liter piskefløde, gad vide om de børn var sultne da de skulle spise aftensmad:-)

3 kommentarer:

  1. Til lykke med børnene.
    Jeg tror heller ikke, at der blev spist meget aftensmad rundt omkring i de små hjem :-)

    Hvor har du været kreativ og sikke dog en sød ide med den fodboldbane. Den skal jeg huske til barnebarnet, hvis jeg må stjæle din ide :-)
    Så er det bare lige, hvad jeg skal finde på til pigen - de tankebaner er du jo slet ikke i...

    Hilsen Ellen

    SvarSlet
  2. Nej, Ellen, der kan jeg desværre ikke hjælpe, men idéen med fodboldbanen er fra et lille bagehæfte der engang har været i Ude og Hjemme. Den må du for min skyld gerne stjæle løs fra;-)

    SvarSlet
  3. Hjemmebagt brunsviger er bare et must til fødselsdage :-)

    SvarSlet