tirsdag den 17. november 2009

Når man nu er i gang

Jeg har fået denne søde lille dåse, med den dejligste jule-frugtthe i gave. Og nu kan jeg altså snart ikke vente længere. Jeg elsker julen og alt hvad der har med jul at gøre, lige fra farverne, lysene, duftene, kuglerne, nisserne, englene, sangene og salmerne og og og ... jeg kunne blive ved. Vi er over halvvejs i november nu og 1. søndag i advent er lige rundt om hjørnet, så jeg er tyvstartet med en kop dejlig varm jule-frugtthe og lidt julemusik som behagelig baggrundsstøj, mens jeg skriver min ønskeliste. Jeg bliver nemlig aldrig voksen i den henseende. Jeg elsker gaver, både at give dem og at få dem.

En af dem som skal gives væk er ved at være færdig, det er nemlig den beigefarvede filthat, jeg strikkede i weekenden, og da jeg nu var i gang, kunne jeg jo lige så godt strikke en mere til mig selv også, den blev så i gammelrosa, som, hvis nogle skulle være i tvivl, er min yndlingsfarve.

Efter en tur i vaskemaskinen er dette så resultatet. Hatten er strikket i Fritidsgarn fra SandnesGarn. Den er strikket på pinde nr. 7, og opskriften er også fra SandnesGarn fra hæftet: Tovning Tema 06

Nu mangler der så bare lidt pynt, men hattene skal lige være tørre.

4 kommentarer:

  1. Hvor er de hatte super flotte. Når de er færdige, for vi dem så at se på en levende model?
    Merete

    SvarSlet
  2. Smarte hatte, nu er jeg spændt på at se, hvordan du pynter dem.

    SvarSlet
  3. Ja, tak, jeg synes også de er vildt smarte. Mht. den levende model, så skal jeg se hvad jeg kan gøre;) og hvis I har lidt tålmodighed endnu, så kommer der nok også billeder med pynt på:)

    SvarSlet