fredag den 20. november 2009

Jeg gør det næsten aldrig

Men i dag blev jeg fristet. Jeg blev fristet af den lækre jødekage, som står godt gemt bag thé kruset. Det er ellers umådeligt sjældent jeg spiser morgenkager, men i dag blev jeg lokket af duften.

Jeg har været tidligt oppe i dag. Christian skulle nemlig til øre, næse, halslæge her til morgen og for at han ikke misser for mange timer i skolen, havde jeg bedt om at have bilen i dag. Det betyder jeg må stå tidligere op end jeg normalt gør, for at køre Palle på arbejdet. Christian døjer meget med at han bløder fra næsen og det er ret voldsomt i perioder. Sidste år i januar fik han et blodkar ætset og det har hjulpet en del. Den sidste tid er det dog tiltaget igen, så vi måtte ind til endnu en ætsning. Heldigvis vidste han hvordan det foregår, så han var ikke bange denne gang, det var han sidst. Jeg forstår ham godt, jeg var selv rædselsslagen som barn, når jeg skulle til øre, næse, halslæge. Det er slet ikke sjovt at være bange.

Nå men vores søde og rare ørelæge holder til inde på Budolfi Plads i Aalborg og vi parkerede inde på en stor p-plads lige ved siden af. P-pladsen ligger oven på en Superbrugs med eget bageri, hvorfra der kom den lifligste duft... Det endte derfor med at ikke kunne modstå fristelsen til at købe en "lille" morgenkage.

I går var jeg her inde efter thé for mine dåser er efterhånden tomme. Så nu vil jeg sætte mig og nyde et krus dejlig varm julethé som selvfølgelig skal drikkes i et julekrus. Jeg synes godt jeg kan tage lidt forskud på glæderne, for pludselig er den her jo den dejlige jul, og i næste weekend er det 1. søndag i advent.

2 kommentarer:

  1. Det føles rigtig hjemligt, når du omtaler kanelsneglen som jødekage. Selv efter mere end 30 år på Sjælland, synes jeg nemlig, at de hedder jødekager.
    Jeg håber, at din søn blev gjodt hjulpet hos lægen.
    Lene Z.

    SvarSlet
  2. Jo, tak Lene, jeg tror min søn kan klare den et år eller to endnu, så er vi nok nødt til at få ham "brændt" som det kaldes, men det er noget mere ubehageligt end en ætsning, så han skal lige være lidt ældre. Og her er og bliver det jødekager:) og jeg kan hilse og sige at den var umådelig lækker;)

    SvarSlet