mandag den 2. november 2009

Rengvejrsdag i november

Jeg elsker bare den sang og den passer lige på dagen.

Jeg vil male dagen blå, med en solskinsstribe på. Vælge lyset frem for skyggen, gi' mig selv et puf i ryggen, tro på alting, selv på lykken. Jeg vil male dagen blå.

Jeg vil male dagen gul, solen som en sommerfugl. Sætter sig på mine hænder, alle regnvejrsdage ender, der står maj på min kaldender. Jeg vil male dagen gul.

Jeg vil male dagen rød, med den sidste roses glød. Jeg vil plukke kantareller, løvetand og brændenælder, leve i det nu der gælder. Jeg vil male dagen rød.

Jeg vil male dagen grøn, dyb og kølig flaskegrøn. Sætte tændte lys i stager glemme rynker, dobbelthager, håbe på mit spejl bedrager. Jeg vil male dagen grøn.

Jeg vil male dagen hvid, nu hvor det er ulvetid. Købe franske anemoner, for de sidste 20 kroner, lytte til Vivaldis toner. Jeg vil male dagen hvid.

Jeg vil male dagen lys, strege ud og sætte kryds. Jeg har tusind ting at gøre klokken elleve femogfyrre, blev november hængt til tørre. Jeg vil male dagen lys.

6 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med den sang, Charlotte, og bliver aldrig træt af at høre den. Det er som om, Pia Raug får sat ord og stemning på selve glæden og lykken :-)
    Kh til dig!

    SvarSlet
  2. Det er så sandt, Madame og så synger hun smukt også:-)

    SvarSlet
  3. SÅ vakkert!
    Kan jeg få lov og bruke det i bloggen min en regneværsdag?
    Jeg har hvetestenger med eplemos i ovnen akkurat nå, og det lukter magisk!
    Ha en fin uke :o)
    Vakre tanker fra K@ri*

    SvarSlet
  4. Gerne for mig, jeg har fundet videoen på youtube. Hvedestænger med æblemos, det lyder fantastisk lækkert. Også en dejlig uge til dig, Kari

    SvarSlet
  5. Ja, jeg har også altid kunne lide den, og for mig er det også i Pia Raugs version. Dejlig og med vilje til at tage dagen og gøre den til sin egen.
    Og regn er jo herligt, især når man har mulighed for at nyde det indefra med et godt strikketøj og en kop the indenfor rækkevidde!
    Mvh. Dorthe

    SvarSlet
  6. Jeg kan høre vi har samme smag, Dorthe. En kop The i regnvejr og så med Pia Raug, det skaber da en stemning ud over det sædvanlige

    SvarSlet