lørdag den 27. juni 2009

Så er jeg i gang...


...med mit nye projekt. En gang imellem skal man dog lige læse lidt på opskriften inden man starter. Den skal laves på pinde nr 3 og kanten på nr. 2½. Det går ikke just hurtigt, på så tynde pinde. Men pyt garnet er lækkert at strikke med. Blend Bamboo fra Hjertegarn, kan varmt anbefales. Jeg har strikket i det før og det falder rigtig flot. Mønsteret er der heller ingen ben i. Vrang på hver anden pind og en ret og en vrang på hver anden pind. Havde jeg læst opskriften igennem inden jeg begyndte og tænkt mig om, havde jeg nok strikket hver anden pind ret og hver anden pind en ret og en vrang. Mønsteret på forsiden ville være blevet det samme, og jeg "hader" at strikke vrang. Nej hader er ikke det rigtige ord, men jeg vil helst strikke ret - det går meget hurtigere:-)

3 kommentarer:

  1. Faldt over din blog et andet sted, det er fine ting du laver. Jeg glæder mig til at Amelia bliver oversat, har set den før, men kan ikke strikke efter Engelske opskrifter.Strikke hilsen Lotte.

    SvarSlet
  2. Den ser ud som en rigtig god sommermodel, og farven du har valgt er jeg vild med.

    SvarSlet
  3. Lotte, den skal nok komme, når jeg lige kommer i gang:-)

    Og ja, Jette det er en helt rigtig sommermodel i en helt rigtig farve:-)

    SvarSlet