mandag den 21. december 2009

Taget på færsk gerning

Denne søde nisse er lavet over et stort rødbedeglas. Den står på gulvet i stuen hvert år i julemåneden. Hen under jul, fylder "nissemor" den op med lidt forskellige godter. I år er det juleskum der er fyldt i. Drengene ved den står der og de har lært at spørge pænt inden de tager af godterne, så "nissemor" ved hvornår der er ved at være tid for en refill. Alligevel har jeg flere gange set den stå med låget vippet til side og sagt til drengene, at de lige skal huske at spørge om lov inden de bare tager. Det er ikke mig, det er ikke mig, det er ikke mig, det er altså heller ikke mig lyder det fra dem alle fire. Det er det jo aldrig. Men husk det lige alligevel. I dag hvor drengene ikke var inde, opdagede jeg igen nissen stå med låget vippet til side, og denne gang var synderen endnu i stuen. Én der jo af gode grunde ikke kan spørge om lov, men hun kan lige netop puffe til låget og få snuden ned i glasset. Altså den hund...

Det er i hvert tilfælde et afslørende tandsæt der er i nissen, samt et hundehår:) Og da hun opdagede mig strøg hun ind under sofaen og gemte sig.

2 kommentarer:

  1. LOL - mon ikke der falder et ekstra stykke skum af til drengene i dag, efter de var blevet anklaget forkert? :)

    SvarSlet
  2. Bestemt jo, Tina, de bliver ikke snydt;)

    SvarSlet