tirsdag den 1. december 2009

Så blev det endelig den 1. december

Jeg har de sidste par dage muntret mig med at få pyntet op til jul og få kalenderpakkerne til drengene på rette plads. Jeg har været så heldig, at min mor næsten havde alle pakkerne klar inden jeg selv var begyndt at tænke helt på dem. Det er jo ikke så lidt der skal til, faktisk 96 stk. Da drengene var helt små broderede min mor de kønneste julekalendere til dem og jeg synes selvfølgelig det ville være en skam, hvis der kom for tunge pakker på, da de så ville blive ødelagt. Så hvert år, kommer der bare en lille pakke på til hver dag. Det kan være en lille slikkepind, en lille chokoladenissemand eller en lille pose vingummi. Det er på den måde heller ikke så dyrt. Det kan jo hurtigt løbe op, når der er fire børn der skal have. Vi har så valgt at give drengene adventsgaver også, og der får de gerne en lidt større ting, men dog stadig ikke kæmpegaver.

Det mig meget imod, at det bliver for dyrt, jeg synes ikke der er grund til at det hele går op i gaver, for for mig handler julen om langt mere end det.

Får dine børn eller børnebørn også kalendergaver eller adventsgaver?

5 kommentarer:

  1. Du bringer minderne frem ;)
    Det er jo de helt rigtige julekalendre dine drenge har.
    Hvor er de flotte, sikke et stort arbejde din mor har lavet.
    Her i huset får de adventsgaver, de jo også lidt ældre.

    Yt

    SvarSlet
  2. Vi er også gået over til søndagspakker...men hvor kan jeg dog huske den tid, hvor Eddie og jeg pakkede (kun) 48 pakker ind...det var hyggeligt :-)

    SvarSlet
  3. Mine unger får weekendpakker og så har vi en drillenisse der hver dag kommer med et stykke slik f.eks et stk chokolade, et stk vingummi eller en lakridsstang osv, så det er lidt ligesom hos jer. Slikket blir dog ikke pakket ind, men lagt i et hjerteophæng.

    SvarSlet
  4. Sikke nogen skønne kalender dine børn har. Det minder mig meget om min egen barndoms jul.
    Merete

    SvarSlet
  5. Ja, min mor har været og er stadig umådelig flittig og det er skønt at nyde godt af det. Og selv om det er mange pakker, så er det alligevel noget af det bedste jeg ved, når unger stadig bliver lykkelige for den lille kalenderleg. Julen er og bliver den bedste tid for mig, men med tiden bliver det nok også "bare" til søndags pakker her i huset;)

    SvarSlet