onsdag den 2. december 2009

Smuk frostklar decemberdag

Så smuk en dag som i dag, kræver en god lang gåtur og i formiddags blev Dina og jeg luftet.

Når der nu ikke falder sne, må man nøjes med at beundre denne "sneflok" af hvide snebær, det så rigtig smukt ud og fik mig til at tænke på at det er en skam vi aldrig rigtig får en vinter med en masse sne. Børnene sukker efter det, men det ender nok med at vi må spare op til at tage på en skiferie en gang, så de for alvor kan opleve masser af sne. Indtil da, nøjes jeg med at nyde en dag som denne, jeg elsker frostvejr.

Og Dina elsker at få lov til at løbe uden snor ned ad markvejen i udkanten af vores lille by.

Hun er nysgerrig og suser afsted, men stopper ofte op og venter på, at jeg følger efter hende. Og skulle jeg komme foran, fordi hun er optaget af at "læse avis" på vejen dvs. dufte til hvad hun nu finder interessant, så kommer hun i fuld firespring, når hun opdager, at jeg er kommet lidt for langt end hvad hun føler er trygt.

Jo, vi havde en dejlig og smuk tur i formiddags. Nu er der dømt thé og kalenderlys hygge, mens mørket falder på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar