lørdag den 12. februar 2011

Nu skal der trænes

Og nej det er ikke mig der skal trænes - jeg er i gang:)

Det er Dina. Jeg har netop modtaget hendes registreringsbevis fra Dansk Kennel Klub, så nu må hun komme på udstilling. Det kræver lidt ringtræning, og lidt stand, men det skal hun nu nok få lært.

Oliver og jeg har i dag været i Fredericia for at se, hvordan sådan en hundeudstilling foregår. Jeg har aldrig tidligere været på en hundeudstilling og det var rigtig spændende. Der var en ganske særlig stemning og hele 61 coton'er blev udstillet i dag.

Der skal ikke kun trænes, men også plejes pels i stor stil de næste uger. Herunder ses fire hanner i champion gruppen, de var rigtig fine. Dinas pels....hmmm! Ja, den er måske knap så fin, men nu går vi i træning, hendes far har jo været champion i både Holland og Sverige, så det bliver spændende at se om vi kan leve op til det:) Bare vi kommer i kategorien good, så må vi avle på hende og det er som udgangspunkt det vi stiler mod, men det kunne jo være sjovt om hun blev bedre end good;)

4 kommentarer:

  1. Jeg krydser baade fingre og taeer. Det lyder saa spaendende.

    SvarSlet
  2. Jeg tror aldrig at vi når udstillingspels her i huset. Jeg kæmper en kamp, og alligevel vinder hundeklipperen og hans saks den ene gang efter den anden.

    Det bliver spændende at følge jer.

    SvarSlet
  3. Spændende projekt du har gang i der, jeg tror nu helt personligt at det er nemmere at styre et strikketøj og en fitnessmaskine :-D

    SvarSlet
  4. Tak, Lin. Med den personlighed min lille Dina har, så bliver det bestemt også nødvendigt:)

    Susanne, jeg havde egentlig også opgivet, for Dina har haft rigtig mange filer, men vi har været lidt hårde ved hende og nu er de fleste redt ud. Hendes pels er ikke den pæneste lige for tiden og der er klippet lidt i den særligt i "armhuler" og på benene, men hun behøver ikke nødvendigvis at blive en champion bare hun kan godkendes til avl:) Det er en race der kræver en del pelspleje, det kan vi vist ikke komme uden om. Jeg synes dog det var værst i perioden hvor pelsen skiftede karakter fra hvalp til voksen.

    Sigrid, jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret. Men hvis man gerne vil prøve at have hvalpe, så må man nødvendigvis møllen igennem:)

    SvarSlet