mandag den 21. februar 2011

Nu skal det altså prøves

Jeg bruger jo jævnligt mine morgener på at se Go' morgen Danmark og har gennem de sidste snart 8 uger hørt om Go' kuren. Det er en slankekur, som er udviklet af ernæringsekspert Christian Bitz. Den går i sin enkelthed ud på at man skal spise rigtig mad og undgå de forarbejdede madvarer, spise proteinrigt, masser af grøntsager og fuldkorn og så skal det være let. Jeg har flere gange hørt Christian Bitz i Go' morgen Danmark, hvor han har givet gode råd om mad og en af de ting jeg godt kan lide ved hans råd er, at man gerne må spise den gode mayonnaise og drikke en cola med sukker i stedet for light produkter. Han mener det er bedre med lidt af det gode i stedet for en masse kunstige tilsætningsstoffer, som ofte ikke smager særlig godt. Det der er kunsten, er at man kan begrænse sig og så nyde det gode. Desuden kommer vi ikke uden om motion og den har jeg jo taget hul på. Christian Bitz er kendt for mottoet: luk munden og let røven. Jeg ville nok selv have sagt bagen eller bagdelen, men sådan er man jo så forskellig. However! Jeg har besluttet mig for at prøve at følge hans kur om så familien er med mig eller ej, det må de selv om. Der bliver handlet i dag og kan man ikke spise dagens menu, så må man selv lave sin mad. Jeg ved Palle er med på den, i hvert tilfælde hvad aftensmaden angår, det er nok lidt værre med drengene, men de behøver heller ikke tabe sig, vi kan godt lave mindre tilpasninger uden de store vanskeligheder. Desuden tager de ikke skade af at prøve lidt nyt:) Skulle du være fristet til at se hvad kuren går ud på, så klik på billedet og du vil blive ledt på vej.

7 kommentarer:

  1. Det ser da spændende ud :-) Held og lykke med projektet - går stærkt ud fra at vi opdateres her på bloggen?! ;-)

    SvarSlet
  2. Held og lykke med det. Beundrer dig. Jeg har rygrad som en aal, saa jeg ved at det ikke kan nytte noget at jeg begynder hihi.

    SvarSlet
  3. Xanita, det kan vist ikke undgåes med lidt opdatering, det er i dette forum, jeg holder mig selv op på de ting jeg påbegynder, det er vældig motiverende:)

    Lin, det har jeg egentlig også, men nu har jeg jo skrevet om det, og det forpligter;)

    SvarSlet
  4. Held og lykke, jeg er sikker på at det kommer til at gå godt for dig.

    SvarSlet
  5. Pøj pøj med kuren... Så kan vi da motivere hinanden lidt; jeg startede jo på en kostomlægning først i januar
    Det er rigtigt at det forpligter, når vi lægger det ud til offentlig beskuelse, og det kan jeg selv mærke er en motiverende faktor.

    SvarSlet
  6. Tak, Bebiane, jeg håber det:)

    Tak, Britta, den er jeg med på:)

    SvarSlet
  7. Det lyder jo som en rigtig god idé. Glæder mig til at høre om det!

    SvarSlet