fredag den 11. februar 2011

På slump

Normalt er jeg bedst, hvis jeg følger en opskrift. Sådan er det både når jeg strikker og bager. Sådan lidt på slump er ikke lige mig. I dag har jeg dog gjort en undtagelse. Jeg skulle bruge lidt drys på min yoghurt her til morgen og Brugsen havde kun de usunde varianter med masser af chokolade og sukker og uden de anbefalede mærker for fiberrighed mm. Så kan jeg vel lave noget selv, tænkte jeg. Så jeg tog lidt havregryn, nogle solsikkekerner, et lille drys hørfrø samt lidt kokos og en lille håndfuld mandler. Hældte lidt honning på en varm pande og ristede frø og flager til de var sprøde.

Uhmmm! Det var lækkert og helt på slump.

Ulempen er, at man jo ikke kan få samme variant igen, men med samme fremgangsmåde, kan det vel ikke gå helt galt, vel!

4 kommentarer:

  1. Det ser godt ud. Nae, du alt det faerdigtproducerede er fuld af palmeolie og sukker. Mine unger elsker det, men jeg er mere til havregryn og rosiner hihi.
    Velbekomme.

    SvarSlet
  2. Lin, det er akkurat lige som her:) Rosiner, det var det jeg glemte, dem må jeg huske næste gang:)

    SvarSlet
  3. Det må jeg prøve. Det ser både sundt og lækkert ud.

    Jeg har lige været nysgerrig og været lidt rundt og læse om din skønne hund. Her i huset har vi en af samme slags. En lille DoDo, der spreder glæde..

    SvarSlet
  4. Det er en skøn race. Min skal prøve om hun kan blive avlskåret her i foråret, det glæder jeg mig til:) Hyggeligt du kiggede forbi, kom endelig igen en anden gang:)

    SvarSlet