tirsdag den 2. juni 2009

Lidt om mig


Mit navn er Charlotte. Øjnene er brun-grønne og håret er mørkebrunt med lidt grå stænk, som min mand til stadighed påpeger, der bliver flere og flere af.

Jeg er bosiddende i en lille landsby ca. 17 km nord for Aalborg. Er født og opvokset i Aalborg.

Jeg er uddannet kontorassistent i 1992 og har haft flere vikariater på forskellige virksomheder i Aalborg. Siden hen har jeg uddannet mig til sygeplejerske i 2006 og arbejder som sådan på en børneafdeling.

Min side her var tiltænkt mine tanker som mor til trillinger + én mere og for nogle vil den sandsynligvis forekomme helt og aldeles uinteressant. Det kan ikke udelukkes, at der ind imellem kan forekomme nogle humoristiske eller kedelige indslag fra min lille del af denne verden.

Finder du siden læseværdig vil jeg se frem til din kommentar og du er mere end velkommen forbi en anden gang. Hvis det modsatte skulle være tilfældet, siger jeg alligevel tak for besøget.





Hjemme hos mig

Mit privatliv deler jeg med Palle og vores 4 drenge. Anders på 12 år og trillingerne Oliver, Christian og Frederik på 9 år.

Vi bor i et helt almindeligt paracelhus, som vi, da vi købte det for 10 år siden, ikke vidste skulle huse 4 børn foruden os selv. Da vi underskrev slutsedlen havde vi kun Anders og én i vente, troede vi. I løbet af en lille månedstid blev vi imidlertid klar over, at der var 3 i vente og så var huset måske lige i det mindste. Men nu havde vi jo købt det og mens børnene var helt små, gik det fint med fælles værelse til de 3.

I 2005 valgte vi så at lave en om- og tilbygning, så alle 4 drenge kunne få hver sit værelse.

Når engang børnene er fløjet fra reden, tager vi stilling til, hvad vi så vil med huset. Palle har en idé om, at et par af værelserne skal indrettes til en billardstue, men vi får se.

Det kan være det bliver helt andre ting, der fylder vores hverdag til den tid og det vil vi glæde os til. Indtil da glæder vi os over den hverdag vi befinder os i lige nu.

Jeg elsker min mand og han elsker mig.....

Selv om vi har været gift i mere end 15 år, kan Palle stadig gøre mig ør og give mig bobler i maven af glæde. Jeg føler mig heldig og han forstår mig bedre end nogen anden.


Kort og godt

Jeg ser ikke ret megt tv. Oftest kun Go' morgen Danmark eller hvis jeg falder i en god film. Til gengæld kan jeg lide at læse og genrevalget er bredt både faglitterært og skønlitterært.

Jeg elsker farver særligt rosa nuancer, hvis nogen skulle være i tvivl. Noget af det bedste jeg ved er at få en smuk buket blomster. Jeg sætter pris på æstetik.

Jeg strikker, hækler, broderer, elsker, spiser, hygger, bager osv. osv. men er ikke specielt glad for at lave mad. Bort set fra når vi får gæster, så hygger jeg mig faktisk med det.

Jeg har et holistisk og positivt livssyn. Er lidt stille og tilbageholdende, når jeg møder nye mennesker, men jeg lytter og interesserer mig meget for andre og deres velbefindende er mig ikke uvæsentlig.

6 kommentarer:

  1. Hej Charlotte
    Velkommen i Blogland og tak for kommentaren på min blog. Jeg vil glæde mig til at følge med i, hvordan livet er for en trillingemor plus én mere:-) Min datter har tvillingedrenge på næsten 4 plus en datter på næsten 6, så jeg ved lidt om, hvor hårdt, men også sjovt, det kan være. Fine hæklerier du har gang i.

    SvarSlet
  2. Hej Irene.

    Tak for din hilsen, det er lidt hyggeligt, når nogen har lyst til at følge med og giver sig til kende.

    SvarSlet
  3. Jamen,det er jo en hyggelig blog du har fået sat op, og du har jo nok at se til med 4 børn. Glæder mig til at se hvad du får af pindene. Og velkommen i blogland..:o))

    SvarSlet
  4. Tak Jette. Og ja, der er nok at se til, men mine børn er ved at være halvstore, så jeg har tid til mig selv og mit strikkeri igen:o)

    SvarSlet
  5. Hej Charlotte
    Velkommen som blogger. Du har virkelig en dejlig stor familie. Jeg er selv fra Aalborg og bor nu i det sydlige af Danmark. Både strikker og hækler du?

    SvarSlet
  6. Hej Bebiane.
    Tak for din hilsen. Var lige fordi din blog også, jeg er vild med dit prinsesjal.
    Og ja, jeg både strikker og hækler. Jeg har strikket i mange år, men hækling er lidt nyt for mig, men falder mig heldigvis nemt:-)

    SvarSlet