onsdag den 5. maj 2010

En lille solstråle

Som lykkelig ejer af en Coton de Tulear, kan det ikke undgås at opmærksomheden skærpes, når man ser og hører noget om racen. Ingen undtagelse var det derfor, da jeg i mandags i Go'morgen Danmark så og hørte om 6 små hvalpe, som kun 12 dage gamle var blevet stjålet fra deres mor og ejer et sted på Sjælland. Jeg blev ganske forarget og synes det er forfærdeligt, at man ikke kan have sin hund i fred. Det samme gælder, når hunde bliver stjålet uden for f.eks. små købmændsforretninger, hvor ejeren måske bare lige er smuttet ind efter et par liter mælk, eller hvad det end kunne være man lige mangler. Folk efterlader jo ikke deres hunde uden for en forretning i flere timer, men ofte kun ganske kort tid og det er desværre nogen gange nok.


Nå, men solstrålen i dette lille indlæg er, at min far til morgen fortalte mig, at de 6 små hvalpe fra Sjælland er fundet igen. Ekstra Bladet skriver i dag, at politiet fandt dem hos en ung kvinde i Høje Tåstrup, som heldigvis havde holdt dem i live, med videresalg for øje. Nu er de lykkeligt genforenet med deres mor, hos rette ejer.

Jeg ønsker den lille familie held og lykke og håber (naivt) at det aldrig gentager sig.

1 kommentar:

  1. Ja det er en solstråle-historie. Havde godt hørt de var stjålet men ikke at de også var fundet, - i live. Det var godt nyt. Din lille charmetrold er også sød og yndig med sløjfe i "håret".

    SvarSlet