onsdag den 5. maj 2010

Onsdagspassivitet

Jeg holder fri i formiddag - helt fri. Det eneste der duer er strikketøjet, som jo af forskellige årsager har fået lov at ligge lidt for sig selv den sidse tid. Men ikke i dag, for jeg trænger til en strikkepause, fra alle forberedelserne til weekendens gæstebud. Jeg skal møde ind i min 6. og sidste aftenvagt i eftermiddag for denne gang og så så har jeg fri nogle dage, og det glæder jeg mig selvfølgelig til. Men først skal der lige strikkes - som en slags Zen.

Dina dovner også i dag. Vi gik en længere tur til morgen, og nu nyder hun tilværelsen oven på den fine lille bløde hundehule, som hun aldrig rigtig kom i gang med at bruge som den var tiltænkt. Hun har aldrig ville ligge inde i den, faktisk gik hun i en stor bue uden om den, da hun var mindre. Ind i mellem gik hun til angreb på den og så fik den en ordentlig rusketur, med det resultat, at den er bidt lidt i stykker hist og her. En dag under en gang oprydning blev den smidt ud i bryggerset, egentlig for at blive smidt helt ud. Inden den nåede så langt fandt vi et par gange ud af, at Dina havde accepteret og indtaget den bløde ting, som sit favoritsted at krybe hen, når der bliver støvsuget eller når hun i øvrigt helst vil ligge lidt for sig selv. Så nu har den sin faste plads i et hjørne i bryggerset og Dina elsker tilsyneladende denne plads:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar