søndag den 11. december 2011

En dejlig overraskelse

Nogen gange, når jeg har stået med de helt små liv i mine hænder, kan det ikke undgås, at de små og deres familier kravler lidt ind under huden på mig. Så er det lidt vemodigt, når de udskrives og jeg ikke ser hvordan det går med de små poder frem over. Op til jul sker der dog ofte dét, at vi på afdelingen modtager julehilsner fra tidligere indlagte børn og deres forældre. som regel med billeder af børnene og en brev om hvordan tiden efter udskrivelsen er gået. Det er så hyggeligt. Der kommer jo rigtig mange børn gennem afdelingen og det er ikke alle jeg har hilst på eller passet, men det har jo så nogle af mine kolleger. Desværre er det ikke altid vi husker alle børnene. Her hjælper det en del, hvis forældrene har fået taget et billede hvor de selv er med på, for dem kan vi som regel kende. Børnene forandrer sig alt for meget på kort tid. Nogle få vælger at kigge forbi afdelingen og hilse på, dét synes jeg også er hyggeligt. I dag var en af de dage. Lille Magnus kom forbi med sin mor. De havde en kæmpe kurv fyldt med godter med til os sygeplejersker, nej hvor vi smovsede. Bedst af alt var dog, at han havde lavet en lille perlepladebil specielt til mig og da han hev den op ad baglommen og gav den til mig, blev jeg aldeles rørt. Nu hænger bilen foran mig på opslagstavlen, og der bliver den hængende. Så kan jeg tænke på lille Magnus og hans dejlige familie, når jeg ser den lille røde bil.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det fint Charlotte. Som forældre får vi også et helt specielt bånd til jer. Jeg har skrevet breve og sendt billeder. Og også fået et sødt kort retur. I er guld i jeres arbejde med de små.

    SvarSlet
  2. Jeg er fuldstændig enig med Susanne. Da jeg lå på neonatal med et meget meget dårligt nyfødt barn, lærte jeg virkelig noget om taknemlighed. En af de sygeplejersker, der var fast tilknyttet vores datter, oplevede jeg som værende intet mindre end en engel på jorden. Da vi blev udskrevet med et levedygtigt barn, stak den helt vidunderligt søde sygeplejerske et brev ned i babyliften. Da vi læste det var vi rørte til tårer. Hun skrev bl. a at vi ville blive nogle fantastiske forældrer etc etc. Tænk, at hun fandt sådan et overskud og sådan en menneskelighed frem midt i al travlheden. Jeg glemmer aldrig vores "engel", vores datters "skytsengel" og jeg har læst brevet igen og igen. Hun gjorde en KÆMPE forskel i et bange, fortvivlet og nybagt forældre pars liv, mens vi var ude i vore livs største krise.

    I gør en kæmpe forskel og der er forældrerpar derude, som aldrig nogensinde glemmer jer.

    Mange taknemmelige hilsner

    SvarSlet
  3. Nej, hvor sødt! Kan godt forstå, at du er specielt glad for den bil.
    Iøvrigt - når der på væggen på gangen hænger billeder og beretninger om tidligere for små børn (det gør der sikkert også hos jer, ikke?) så tror jeg det er rigtig meget med til at give håb til de "nye" forældre på afdelingen.

    SvarSlet
  4. Åh hvor det dog varmer mit omsorgshjerte, at høre om din beretning. Hvor er det flot, at forældrene trods alle de nye forandringer der er kommet i deres liv, alligevel kan finde overskud til at komme forbi jer.

    SvarSlet
  5. Ja, det er da kun et sten hjerte der ikke ville smelte - hvor må det være dejligt at blive påskønnet på den måde (;o)

    SvarSlet
  6. Tak for jeres kommentarer. Ja, det er super dejligt med sådan en påskønnelse, men det skal dog siges, at jeg sagtens forstår de familier, som ikke har overskudet til at kigge forbi. Nogle har måske haft et så hårdt forløb, at de gerne vil lægge ugerne hos os bag sig og det er der vel i grunden heller ikke noget at sige til. Men uanset, så er det altid hyggeligt lige at få et lille besøg:)

    SvarSlet