tirsdag den 15. februar 2011

Indledende runde

Man tager en pjusket lille hund, der trænger til et bad.

Den sættes op i badekarret og vaskes godt.

Så skal pelsen rystes godt, de fleste hunde klarer dette selv;)

Endelig skal pelsen tørres.

Så er den lille hund rigtig fin efter en grundig omgang med børsten.

Så har vi taget hul på de indledende runder frem mod le grande finale. Udstilling i Tønder til april. Ih, hvor jeg altså glæder mig. Gad vide om Dina også gør det:) Hun fandt sig tålmodigt i behandlingen - faktisk tror jeg hun nød det. Det er som om hun godt kan lide, når pelsen er fin og ren og ikke mindst uden en masse filter. I går var jeg til ringtræning med hende første gang og da hun først fandt ud af hvad det var jeg gerne ville have hende til, gik det faktisk helt fint. Hun har potentiale helt klart, efter min bedste overbevisning er hun helt sikkert en champion i hvert tilfælde hvis jeg selv skulle bedømme hende;) Det bliver rigtig spændende at se, hvad en dommer vil sige om hende. Vil skulle gerne opnå "good", som er kvalificering til avl, men "very good" eller "excellent" ville vi bestemt heller ikke kimse af:)

7 kommentarer:

  1. Åh hvor er hun fin, held og lykke med hende.

    SvarSlet
  2. Det ser vældig dejligt og afslappende ud, det med at få tørret pels....

    SvarSlet
  3. Nååh, hvor er den sød.
    Det bliver vel nok spændende med den udstilling.

    SvarSlet
  4. Sikke fin - jeg er sikker på, at hun bliver "excellent"-pøj, pøj.

    SvarSlet
  5. Tak, Strikkefuglen.

    Christunte, det er SÅ sjovt. Hun vrider og vender sig og kan slet ikke få nok at føntørren;)

    Ja, Tine, det bliver rigtig spændende. Specielt fordi vi aldrig har prøvet den slags før.

    Charlotte, TAK;) Hvis ikke det, så er jeg bange for der godt kunne gå lidt sport i at få hende udstillet igen, nu får vi se, det kommer jo også an på hvordan hun reagerer i situationen:)

    SvarSlet
  6. Nur, fine Dina - hvor er hun bare sød. Vores bryder sig absolut ikke om føntørreren og egentlig heller ikke at blive børstet. Til gengæld ELSKER de at være nyfriserede og så må de jo tage det sure med det søde. Der er simpelthen ikke noget som en nyfriseret coton, der spankulerer stolt rundt og får ros af familien :-)

    SvarSlet
  7. Deri har du så ganske ret, moster Tulle. Dina kan nu godt lide både badet og føntørren, det er værre med børsten bagefter, men som du siger det sure med det søde:)

    SvarSlet