lørdag den 15. januar 2011

Næsten voksen

I næste uge begynder en helt ny epoke for Anders. Min ældste har fået sit første fritidsjob. Han er så glad. Har længe spurgt om han ikke på en eller anden måde kunne få et job og tjene lidt penge. Han er skrevet op til avisruter, men der er ikke så mange af dem, når man bor i en lille by. De som i forvejen går på ruterne, bliver ved længe. Da jeg var ung havde jeg job som bogopsætter på biblioteket og jeg tænkte, at det måske også kunne være noget for Anders. Heldigvis for ham, er mormor ansat på biblioteket og vi bad hende finde ud af om man stadig bruger bogopsættere og om Anders kunne skrives op. I går blev han så ringet op, i dag har han været til samtale og introduktion og på tirsdag starter et nyt kapitel for ham. Så bliver de altså pludselig store de børn. Det var så flot. Han gik selv ind og spurgte efter hende han skulle tale med og fulgte alene med rundt. Vi mødre ved jo godt de kan, men man skal lige vænne sig til at give slip. Jeg kørte ham der ind og gik lidt rundt mellem reolerne og holdte mig på afstand. Han skulle selv og han gjorde det:)

5 kommentarer:

  1. Tillykke med sønnikes job - det er så svært at få et godt job, hvor man bliver behandlet ordentligt, når man er ung. Men med Mormor på "sidelinjen" tegner det da rigtig godt.

    SvarSlet
  2. Tak, Moster Tulle. Egentlig kommer han slet ikke til at arbejde sammen med sin mormor, hun har bare haft mulighed for at trække i et par tråde:)

    SvarSlet
  3. Så er han ved at være stor, din lille dreng. Jeg håber, det bliver en god oplevelse for ham, men det tegner da også godt.

    SvarSlet
  4. Ja, det er svaert at give slip ikk?? Men tillykke med ham. Jeg synes det er godt gaaet.

    SvarSlet
  5. Eva, jeg er sikker på det bliver godt. Man kan godt mærke, at de har brug for lidt flere penge mellem hænderne, i takt med de bliver ældre. Det er svært at følge med, når man har fire børn.

    Tak, Lin og jo, det er noget af det sværeste at give slip, men det er jo ikke til deres bedste, hvis man ikke lader dem vise hvad de kan:)

    SvarSlet