tirsdag den 9. marts 2010

Store vaskedag

Så er der vaskedag. Faktisk er det vaskedag hver dag, her hos mig. Det hænder dog, at jeg springer et par dage over. Det betyder dog så, at der efterfølgende må vaskes mere end ellers. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg helst vil. Nogle gange er jeg så træt af at der skal vaskes hver dag, tørres, lægges sammen og lægges på plads. Så gemmer jeg og har bare dobbelt eller flere gange så meget der skal vaskes, tørres, lægges sammen og lægges på plads andre dage. Fordelen ved det er, at man når at se bunden af vasketøjskurven. Nogle gange kan jeg foranlediges til at tro, at min vasketøjskurv må være bundløs, for bedst som jeg er færdig så siger det puf og den er fyldt igen. Det er skruen uden ende. Det er egentlig ikke fordi vores børn har meget tøj, men de er jo fire og de bliver ikke mindre hvilket tøjet heller ikke gør. Jeg har dog heldigvis både vaskemaskine og tørretumbler, så det går jo nok end da. Nu er første maskine ved at være klar til tørring og jeg skal have sat den næste igang.

3 kommentarer:

  1. Ja kender problemet, det bliver dejlig når sommeren kommer så er tøjet knap så tyk og der er nok også lidt mindre af det.

    SvarSlet
  2. kender godt problemet. jeg har jo haft 5 börn (de to ældste er nu flyttet)så her har altid været mere end nok vasketöj. for at mindske en smule på arbejdet fra min side er reglen her i huset: fra man er seks år får man sit töj, som jeg har lagt sammen, i en kurv ind til værelset og så lægger man selv på plads - og fra man er ti år får man töjet i en kurv ind på værelset, og så skal man selv lægge sammen og lægge på plads, det betyder at jeg kun skal folde og lægge på plads mit eget og mandens töj + håndklæder og lign.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Åh ja, vasketøj :-). Her har vi også en del - men jeg gider simpelthen ikke stå der hver dag, medmindre det er livsnødvendigt. Så hellere tage en vask ekstra de andre dage. Så jeg kan holde den på ca. hver 2. eller 3. dag.
    Tøjet lægger de selv på plads. Men den er godtnok forhekset, den vasketøjskurv. Den fylder helt sig selv - på ganske få minutter indimellem :-)))

    KH Gittemay

    SvarSlet