fredag den 9. oktober 2009

Lange skygger

Det er en fantastisk smuk dag derude. Der er helt vindstikke, og solen skinner fra en skyfri himmel. Heldigt for børnene, som i dag løber skolernes store motionsløb.
Man kan godt se efteråret for alvor er her. Solen står lavt, så selv om klokken er 10, er skyggerne lange.

Bladene er begyndt at falde af træerne og ligger rundt omkring i bedene og på græsset. Sjovt, så omskifteligt vejret er på denne årstid, lige så gråt og vådt det er den ene dag lige så blæsende og bistert kan det være den næste dag, for så igen at blive helt fantastisk smuk, som i dag. Jeg er vild med efteråret. Især fordi det er så hyggeligt at varme sig inden for på de dage, hvor ikke engang hunden gider uden for og fordi man bliver så godt rusket igennem de dage man vælger at trodst blæsten og gå en dejlig lang tur og fordi der indimellem også er smukke stille dage som i dag.

Hvad kan du li' ved efteråret?

5 kommentarer:

  1. æblekage, blæst i ansigtet, stearinlys, hygge og varme indendørs,og nybrygget hyldebærsaft :-)

    SvarSlet
  2. Lene, jeg har faktisk 3 spande æbler til at stå, som gerne skulle forvandles til æblemos her i weekenden:-) Nybrygget hyldebærsaft - jeg bliver helt misundelig, det lyder dejligt.

    SvarSlet
  3. Farverne! Og stemningen, det skiftende vejr, stearinlys, indehygge, nybagt brød, mørket - ja, vist det hele :-))).
    Jeg er iøvrigt 'med' på den pung....:-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  4. Ok, Gittemay. Jeg har endnu ikke modtaget min, jeg skal prøve om det kan nås at den kommer med på min ordre, ellers finder vi lige ud af at bestille igen.

    SvarSlet
  5. Det lyder fint, Charlotte - og så har jeg forresten 'tagget' dig...du kan se mere på min blog :-)))

    KH Gittemay

    SvarSlet