torsdag den 11. februar 2010

Torsdag i februar

Jeg tung i kroppen i dag. Næsen løber og jeg nyser mere end godt er. Jeg kunne godt mærke i aftes, at det var på vej, så nu er det godt jeg har fri de næste fem dage. Bare surt, man skal bruge sine fridage på en forkølelse, men jeg er sikker på, at min arbejdsgiver ikke har noget imod det. Faktisk er jeg heller ikke god til det med sygemeldinger, jeg synes jo jeg skal have feber og være virkelig syg for ikke at gå på arbejdet, men de små pus, jeg passer har uden tvivl bedst af, at jeg ikke kommer for nær, selv om jeg kun er en lille smule snottet. Hvis f.eks. en lille fyr som ham her var blevet smittet af mig, ja så var det ikke sikkert han havde overlevet. Jeg kan i den forbindelse oplyse, at han klarede skærene og har det fint nu, så fint at han ikke længere har brug for intensiv behandling og er sendt videre til hjemsteds sygehuset. Noget helt andet er det med den lille bitte fyr jeg har passet de sidste fem aftener. Han blev født i lørdags. Kun godt 24 uger nåede han at tilbringe i sin mors mave. Han vejede godt 700 g men har tabt sig næsten 100 g. Han er en rigtig sej lille gut, som indtil videre har klaret sig uden respirator, hvilket i den alder er noget helt exceptionelt. Men jeg er ikke sikker på at han ville klare en, for os, simpel forkølelse. Nu vil jeg smutte ind under bruseren, så skal Dina lige ud på sin morgentur og derefter vil jeg forskanse mig i mit sofahjørne, med en kop dejlig varm thé, kleenex og otrivin. Ha' en dejlig torsdag alle I derude.


2 kommentarer:

  1. Rigtig god bedring - håber at du får en god ferie trods forknølelse :)
    Hilsen Diana

    SvarSlet
  2. Tak Diana. Det er heldigvis ikke ferie, men fridage, der falder sammen mellem to vagtperioder. Skøn fordel ved at arbejde deltids.

    SvarSlet