onsdag den 15. december 2010

MUS

Eller Medarbejder-Udviklings-Samtale. Sådan en skal jeg til i morgen. Jeg har fået et fint skema med en farlig masse spørgsmål eller punkter, der skal besvares eller overvejes inden, så det går min tid i dag med. Jeg har kigget på dem over flere gange, men lægger det af en eller anden grund fra mig.

Første punkt er evaluering af sidste udviklingssamtale. Det er let nok, jeg har ikke tidligere været til en, så der kan jo ikke kommenteres en helt masse på det.

Næste punkt er arbejdsområder og vilkår. Her er flere underpunkter, så det skulle da nok være muligt at komme med et par synspunkter. Herefter er der et par punkter om samarbejde, igen efterfulgt at et par stykker om kompetenceudvikling og fremtidsmål.

Jo, jo, der er nok at tage fat på. Jeg synes det er en god idé med sådanne samtaler, specielt, hvis man ikke føler sig helt tilfreds i sit arbejdsliv. For mit vedkommende er et sådan, at jeg kun har været i faget i 4 år og er ganske godt tilfreds som tingene er lige nu. Jeg har ikke behov for at få en masse udfordringer ud over de, som kommer naturligt i en vagt, men det kan jo ikke udelukkes at det kommer, når jeg har oparbejdet lidt mere rutine eller erfaring.

Men, men - jeg må i gang med skemaet:) Ha' en rigtig god onsdag.

2 kommentarer:

  1. God fornøjelse med samtalen...
    Jeg er helt enig i at den slags samtaler er rigtig godt, især hvis der er noget der ikke er helt som man måske ku' ønske sig. Og jeg har det på samme måde, at så længe man er tilfreds og har det godt med sit job, som det er her og nu, er behovet ikke så stort. Men jeg tror da egentlig at vi alle kunne blive bedre til at bruge sådanne tiltag til også at få afleveret alt det positive, som vi egentlig ikke tænker så meget over men faktisk bare ta'r forgivet.

    Du skrev at du ikke kender "Fedtebrød"... Det er en slags kokossmåkage med glasur på. En af de nærmeste dage kan du se dem på min blog...

    God torsdag...

    Britta

    SvarSlet
  2. Britta, samtalen er godt overstået og det var en rar oplevelse. Jeg kigger forbi efter dine fedtebrød:)

    SvarSlet