torsdag den 5. maj 2011

Drilleri

Jeg er begyndt på Karen Noes Hindbærbluse og har pillet op ikke mindre end 2 gange og jeg er stadig ikke tilfreds:( Lige nu ligger den bare i strikkekurven og venter og det er egentlig en skam, for det er jo en sommer bluse, som helst skulle laves, så den kan bruges her i sommer. Gad vide om der mon er nogle her i blogland, som har lavet den.
Jeg kan ikke få diagrammet til at passe. "Hindbærene" skal laves som en slags hulkrusmønster, hvor man strikker 2 masker drejet ret sammen og strikker en maske op fra forrige stribe. I følge diagrammet skal man starte i nederste højre hjørne, men gør man det og følger diagrammet, kommer man til at mangle de 5 masker man begynder med at strikke sammen, for der skal ikke samles masker op i første mønsterrække. Ok, tænkte jeg, så må jeg pille op og undlade at strikke masker sammen på første mønsterpind og det hjalp. Herefter var jeg kommet lidt længere og havde pludselig en maske for meget - hvor kom den lige fra. Jeg var selvfølgelig kommet til at strikke to gange i samme maske og endnu engang måtte jeg pille flere pinde op. Nu er jeg kommet så lange, at jeg har taget alle masker ud til halsen og mønsteret er strikket ind og maskeantallet passer, men!!! Jeg er altså stadig ikke helt tilfreds. Jeg synes det ser forkert ud. Det er som om "hindbærene" starter forkert, lige midt i et hindbær, det virker ikke rigtigt... Mon ikke jeg skulle pille op en gang til og så begynde som jeg synes det vil være pænest??? Men kommer mønsteret mon så til at passe i den sidste ende? Jeg er i syv sind.

Hvad ville du gøre?

4 kommentarer:

  1. Dejlige farver du strikke med! Jeg har jo desværre ingen råd, men jeg er sikker på, der er strikkekyndige, der kan hjælpe dig her i blogland.

    SvarSlet
  2. Håber du får styr på den, jeg kan desværre ikke hjælpe dig da jeg ikke kender opskriften.

    SvarSlet
  3. Jeg har sad og var i syv sind med en opskrift fra Karen Noe for noget tid siden. Jeg fandt deres telefonnummer på hjemmesiden og ringede til dem.

    SvarSlet
  4. Tak, Madame, det håber jeg også, men det er ikke sikkert jeg er så heldig:)

    Helvig, den er vist også ret ny:)

    Susanne, jeg har faktsik allerede ringet én gang til Karen Noe, fordi det ikke fremgik af opskriften om der skulle strikkes i enkelt eller dobbelt garn. På bandarolen står der at der altid skulle strikkes i dobbelt garn, men det var godt jeg ringede, for der skulle kun bruges én tråd. Måske jeg skulle ringe igen...

    SvarSlet