fredag den 15. april 2011

Ingen ro

Jeg kan mærke jeg har svært ved at finde ro for tiden. Jeg render rundt om mig selv og får ikke lavet ret meget. Og så alligevel. Der er vinget flere punkter af i fht. konfirmationen de sidste par dage, så lidt bliver det da til. Men min sædvanlige ro mangler. Jeg vil egentlig gerne have pyntet lidt til påske, men har svært ved at tage mig sammen, kun en lille dug på spisebordet er det blevet til. Men nu må det altså være, eller kan det jo slet ikke betale sig.

Kunne jeg bare lukke af for det jeg ikke når uden den dårlige samvittighed nager. Jeg får ikke trænet i øjeblikket. Det er noget skidt, for netop her nager samvittigheden særligt. Det er ærgerligt at betale for noget man ikke bruger. Det er jo ikke fordi jeg har droppet det, men den konfirmation fylder og jeg har svært ved at rykke to timer ud her og der for at få trænet. Det var nemmere, hvis man ikke skulle bruge næsten en time på transport hver gang.
Endnu en ting jeg gerne ville have lidt til til var at læse. Jeg får jævnligt anbefalet bøger af en kollega og mange af dem jeg har læst på det seneste er anbefalet eller ligefrem lånt af hende. Nu har jeg imidlertid lånt to bøger på biblioteket og de trækker også, men jeg ved, at hvis jeg sætter mig, så er jeg tabt for omverdenen. Jeg er dog meget spændt på disse bøger. Den ene har min mor anbefalet, den anden har jeg læst en anmeldelse af i et eller andet ugeblad. Måske jeg ligefrem snart kan anbefale dem videre også til min kollega, som er på evig jagt efter nyt læsestof.

4 kommentarer:

  1. Jeg ved godt, at det er ringe trøst. Men du beskriver mig så fint. Sådan lige i tiden op til den første konfirmation. Weekenden er lige rundt om hjørnet. Jeg håber, at den må gøre dig godt.

    SvarSlet
  2. Husk at lige pludselig samles alle trådene og bliver til den dejligste fest :-)

    SvarSlet
  3. Tak Susanne. Det var skønt at holde weekend.

    Moster Tulle, jeg håber inderligt du får ret:)

    SvarSlet
  4. Tro mig, Trillemor, jeg har 3 konfirmationsfester bag mig (og en enkelt forude) og det har alle gange været på den måde. Og husk, at gæsterne ikke ved, hvad du måske ikke nåede ;-)

    SvarSlet