fredag den 25. september 2009

En grimasse der kan passe

Mine drenge har fundet ud af, at det ikke er så farligt at lege med piger. For en månedstid siden var de lidt kærester med pigerne, godt inspireret af diverse tv serier på Disney channel. Nu er de bare venner og godt for det for de er altså kun knap 10 år. "Mor man kan da godt bare være venner med pigerne og lege sammen uden at være kærester, kan man ikke" spurgte Oliver og Frederik forleden. Sådan lød det ikke for 3 måneder siden. Og ej heller for et halvt år siden, hvor onkel Michael spurgte Frederik om han havde sig en lille skolekæreste. "Jeg er allergisk" sagde Frederik. Nu har piben i midlertid fået en anden lyd og det er faktisk lidt hyggeligt med de piger. De vil gerne snakke og det er lige noget der passer en mor, hvis drenge kun sjældent kommer hjem og fortæller om hvad der er hændt i løbet af dagen. Tre af pigerne er her i dag. Jeg har været i gang med rengøringen og da jeg skulle ind og lægge tøj på plads på Frederiks værelse, falder jeg over pigerne i fuld gang med at rydde op for Frederik og når jeg siger rydde op, så er det bogstaveligt. Skriveborder var som slikket og alt Frederiks tøj som plejer at ligge nogenlunde på plads i skabet, alt efter hvordan han selv lige har været i gang med at lede efter lige den der trøje, som ligger nederst i bunken, var ved at blive lagt sammen og stablet i snorlige rækker, for så igen at ende pænt og ordentligt i skabet. Ja, nogen gange er det lige med at finde en grimasse der kan passe, jeg har i hvert tilfælde moret mig stille over denne lille episode den sidste lille time:-)

3 kommentarer:

  1. Kunne du ikke lige sende de piger herned? Lukas' værelse trænger...:-)Jeg er da helt færdig af grin :-)))). Hvor ER det morsomt.
    Og helt utroligt et eller andet sted.
    Jeg tror nu, det er sundt for de kære drenge at lege med pigerne også. Lukas er stadig noget forbeholden - 'de larmer'....men der har da været et par besøg hos nogle piger her på det sidste, så måske har han givet dem en chance alligevel :-)))Men har har jo selvfølgelig også pigeselskab hver dag herhjemme...måske det har noget at sige.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  2. Det kan være, Gittemay. Men de rydder nok ikke op for ham, de søstre:-) OG jeg vil give ham ret i at de larmer, der er i hvert tilfælde mere uro når der er piger på besøg end når der er en flok drenge, hvordan det så end kan være:-)))

    SvarSlet
  3. Mærkeligt :-))))
    Og nej - søstrene rydder godtnok ikke op for ham...medmindre de bliver bestukket voldsomt :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet