torsdag den 18. juni 2009

Sådan en gang æv :-(

Med 4 børn og kun én bil, så må man ofre sig og stå op nærmest midt nat eller i hvert tilfælde meget tidlig morgen, rettere kl. 05.20, for at køre manden på arbejdet. Så man kan transportere ungerne til tandeftersyn i Nørresundby.

Tidligere havde vi vores egen skoletandlæge på vores skole, men sammen med nedlægning af vores lille lokale kommunekontor ved kommunesammenlægningen, forsvandt også tandlægeservicen. Vi kunne selvfølgelig tage bussen, men det er jo nærmest en halv dagsrejse inden vi så er hjemme igen, incl. ventetid, da bussen kun kører hver halve time. Og endnu er ungerne ikke ældre end at de hader at forsømme skolen, man kunne jo gå glip af noget sjovt.

Så i dag måtte jeg altså MEGET tidligt op. Og hvad sker der så. På vejen hjem efter at have sat Palle af, kommer en lastbil med høj fart imod mig og smider en sten op på min forrude. Smak, sagde det og se lige på billedet herover. Et kæmpe stenslag - sådan en gang æv! Men nu havde jeg jo bilen, så efter tandlægebesøg og returnering til skolen med børn, så måtte jeg køre til "rude-reparation". Ikke lige den måde jeg havde regnet med at tilbringe min formiddag på.

Nå men nu står den så på en gang rengøring, det tager sjovt nok ikke sig selv. Det er det samme med vasketøjet, det kan heller ikke selv finde ud i maskinen. Bagefter kan det være jeg kan nå at strikke et par pinde inden det er tid til at tage på arbejdet.

1 kommentar:

  1. Ja, det er noget bøvl med den tandlæge. Kender det alt for godt :-))). Og når de så ovenikøbet synes, at børn af samme familie skal have tid på forskellige dage, så bliver det rigtig muntert.
    Træls med den bilrude.
    Og underligt med vasketøj, der ikke har ben at gå på.....:-)

    SvarSlet