onsdag den 4. januar 2012

Endnu en storm


Sådan så det ud på DMI's satelit fra i går middags og jeg skal da lige love for det har rusket godt og grundigt hele natten. Så meget at en af tagpladerne blæste af vores udestue. Heldigvis kun den del der gør det ud for et lille overdække i forlængelse af udestuen, men vand er der kommet ind og vi må se hvor slemt det egentlig er. Det ser ud til vi er sluppet nådigt. I nat var Palle ude flere gange for at prøve og sikre den løse plade, men vinden tog pladen flere gange og et interimistisk forsøg med at sætte tunge spande med sand og grus blev fejet væk som en fjer i en let brise. Han måtte opgive og vi kunne resten af natten ligge og lytte til at pladen bankede op imod taget på huset. Ikke meget søvn blev det til og stakkels Dina var helt forvirret og urolig, det var værre for hende end skyderiet nytårsaften, som hun faktisk var helt uanfægtet af. Heldigvis har de små hvalpe endnu ikke fået hørelsen helt. Men en hård nat var det, så jeg er lidt hængt i dag. Og så lige hvor jeg starter arbejdsugen op efter nogle fridage. Pyha! Jeg må vist have en lille lur inden jeg skal med bussen.

4 kommentarer:

  1. Det var synd, din mand ikke kunne fastgøre tagpladen - stakkels Dina og jer, der har lyttet på al den larm i nat. Her blæser det også meget, meget voldsomt. Godt nytår, Charlotte!

    SvarSlet
  2. Jeg bryder mig bestemt ikke om blæsevejr. Godt, at der trods alt ikke skete mere.

    SvarSlet
  3. Ja, sikke da et vejr vi havde; jeg lukkede ikke et øje, men lå hele natten og lyttede og var sikker på at taget fløj af huset. Der skete dog ikke noget, men det var voldsomt.
    Jeg var helt ør i hovedet hele dagen i går; jeg kan altså ikke li' stormvejr, medmindre der følger sne med... ;o)

    SvarSlet
  4. Der er ikke noget, der kan holde mig vågen som blæsevejr. Jeg bryder mig ikke om det. Jeg tror, at det er efter orkanen i 99, hvor jeg var alene hjemme med 3 små børn i et hus uden strøm.

    SvarSlet