mandag den 12. september 2011

Nu varer det ikke længe

 
Så kan vi høste pærer for første gang. Vi satte vores lille pæretræ for to år siden og i år kan vi høste. Jeg glæder mig, de skulle være klar sidst på måneden. I sidste uge var der dog allerede faldet en ned, pga. blæsevejr. Jeg er spændt på hvor mange der stadig hænger tilbage efter på onsdag, hvor vi efter sigende skal have storm med vindstød af orkanstyrke. Måske man lige skulle mærke dem efter om de hænger godt fast allesammen eller om nogle er blevet løse i stilken. Det vil jo være en skam hvis de blæser væk.

5 kommentarer:

  1. hej Charlotte - tak for din søde kommentar på min blog - den varmede mit hjerte:-)
    Jeg kan se at du har annoncer på din blog, jeg har overvejet det - hvordan kom det i stand, og tjener du lidt på det?
    kh Louise

    SvarSlet
  2. Smager nogen pære bedre end den man har høstet fra sit eget træ? Jeg håber, de hænger på gennem stormen.

    SvarSlet
  3. Fin høst fra en fint lille pæretræ.

    SvarSlet
  4. Christunte, jeg tror ikke man får bedre frugt og grønt end den "hjemmelavede":-)

    Eva, jeg er faktisk ret imponeret over hvor mange pærer der er på så lille et træ:-)

    SvarSlet
  5. Så kan jeg måske fristes til at tro, at jeg kan høste æbler til næste år. Vores nye træer har nemlig ikke givet et eneste i år.

    SvarSlet