torsdag den 30. juni 2011

En sand skønhed

Nu er endelig 3 af mine roser begyndt at åbne sig. Fløjlsbløde, spæde og ualmindeligt smukke er de og der er flere på vej. Jeg mangler bare lidt mere af det skønne solskin og nogle fridage, så kan jeg nyde synet i fulde drag. Men det er forhåbentlig også på vej, ligesom ferien er det. For vores vedkommende bliver den i år holdt hjemme, med udflugter i nærområdet og måske en enkelt overnatning i et shelter i skoven, som ligger lige i nærheden. Det er hvad det kan blive til her i huset efter at årets overskud blev prioriteret til konfirmationen tidligere på året. Her kan vi ikke både blæse og have mel i munden, men det er nu heller ikke så ringe endda, vi håber bare vejret arter sig og at det får regnet af i dag eller senest i weekenden, i morgen må det gerne holde tørt. Mine tre yngste er på fodboldskole i denne uge og var ikke udtalt begejstret for at skulle afsted i dag i silende regn, så vi kunne godt ønske tørvejr i morgen og at sommeren så kommer igen efter weekenden.

Hvad bloggen her angår, så håber jeg I bærer over med at indlæggene kommer lidt ustabilt sommeren over.

3 kommentarer:

  1. Hvor er dine roser skønne; kan godt forstå du nyder dem... Min sidste store flotte rose holdt ikke til to strenge vintre, så i år har jeg ingen.
    Det kan sørme da også være hyggeligt at holde sin ferie hjemme, og som du skriver er man jo nogle gange nød til at prioritere. Sådan må vi nok også gøre til næste år,når Amalie skal konfirmeres.
    Da jeg ikke må rejse i år, har vi lejet et sommerhus ved Limfjorden; vi skal se en masse af Himmerland, og det bli'r sikkert helt ok. Vi er nu ikke vant til at rejse langt væk, men den ene gang vi sku' til udlandet fik kommunen jo forpurret; så må vi få det bedste ud af det. Og jeg kan ta' hjem til det jeg absolut SKAL, hvis tingene udvikler sig sådan.
    Det lyder spændende med at sove i shelter; det har jeg også nogle gange tænkt på ku' være en sjov oplevelse. Men tror ski godt nok ikk' at jeg får familien med på den idé.... ;o)
    Jeg krydser fingre for at vejret arter sig; nu vil vi snart ha' noget RIGTIG sommer... ;)

    SvarSlet
  2. De ser yndige ud dine roser. Jeg nyder også mine i fulde drag. Vi skal også holde ferie i Danmark i år. Jeg tør simpelthen ikke rejse udenlands, mens jeg får behandling. Men vi vil tage på småture rundt i landet. Der er jo masser af skønne steder i Danmark, som endnu ikke er udforsket, så jeg prøver at vende det til noget positivt. Og hvis bare vejret arter sig nogenlunde, er der efter min mening ikke noget skønnere end dansk sommer:-)

    SvarSlet
  3. Britta, den kommer igen - sommeren - det er jeg sikker på;)

    Irene, danmark er skøn om sommeren og jeg har íkke spor imod at holde ferie i Danmark, det er bare så skønt at få mulighed for at komme nogle dage hjemmefra, så der ikke går for meget hverdag i det der helst skulle være ferie:) Jeg håber det går godt med dine behandlinger :)

    SvarSlet