torsdag den 23. juni 2011

Mon ikke


de springer i næste uge, hvor der loves sol og varmere temperaturer. Jeg kan næsten ikke vente. Mine roser har fået godt fat og der er knopper i dem alle. To af dem har haft lus, men det blev opdaget inden det var for slemt og en gang brun sæbevand gjorde underværker. På sigt vil jeg gerne have lavendler til at stå mellem roserne, det er der lavet plads til. Jeg har nemlig hørt, at duften fra lavendler skulle holde lusene på afstand. Jeg har ikke endnu så meget forstand på roser, men mon ikke man kan læse sig til hvordan de skal passes og plejes, for lige netop roserne er mit projekt og ikke Palles, han har resten af haven. Han må dog gerne fjerne ukrudt i rosenbedet, det er han meget bedre til end jeg :-D

4 kommentarer:

  1. Det er så spændende at gå og holde øje med roserne og nusse lidt om dem:-) Herhjemme er arbejdsdelingen også sådan, at jeg passer roser og stauder og Michael passer køkkenhaven:-)

    SvarSlet
  2. Ja, vi har flot vejr i vente ifølge DMI! Det med roser har jeg desværre aldrig rigtig lært - mine ser altid lidt forhutlede ud :-) Her hos os er det mig, der passer alt i haven, men jeg kan godt overtale husbond til at tage en tur med plæneklipperen.

    SvarSlet
  3. Jeg håber, at de flotte knopper holder, hvad de lover. Jeg elsker roser, men har ingen.

    SvarSlet
  4. Irene, det lyder som en fornuftig arbejdsfordeling:)

    Madame, hvis man bare kan lide at arbejde i haven, så er det jo en fryd, men dejligt for dig, at husbonden trods alt kan overtales:)

    Susanne, det håber jeg også og det er mine første roser:)

    SvarSlet