onsdag den 24. marts 2010

Så kom jeg i gang

Sidste sommer købte jeg garn til Elvira og nu har jeg taget mig sammen til at komme i gang med den. Og hvilket chok jeg fik, da jeg begyndte. Den skal strikkes på pinde 2½ og 3 - SUK! Det kommer til at tage lang tid, jeg er spændt på, om mine fingre kan holde til de tynde pinde, hvis ikke, så må det blive et "ind i mellem" strikketøj.

Garnet er Holst Garn og farven hedder Aubergine, den er simpelthen bare smuk, intet mindre. En dejlig varm rødlilla. Jeg har ikke strikket i Holst Garn før og jeg synes det er lidt stift at strikke med, men det glider let på mine Knit Pro pinde. Jeg håber det bliver lige så blødt når det er vasket, som jeg har hørt det skulle blive, nu får vi se, der går jo nok lige lidt, inden jeg når så langt.

5 kommentarer:

  1. Sikke en lækker farve til et lækkert projekt :)

    SvarSlet
  2. Rigtig flot farve, du skal nok blive glad for den når du er færdig med den.
    Den er rigtig dejlig at have på.

    SvarSlet
  3. Hej :-)
    Jeg har også Elvira på pindene , jeg strikker den i Rasmillas Yndlings garn , det er også tyndt , men meget blødt :-)
    Holst garnet Bliver blødt efter vask og er dejligt , så du kan glæde dig .

    SvarSlet
  4. Du kan glæde dig - når man vasker Holst garn er det som mirakler - lidt hårdt og stift garn i maskinen og ud kommer det lækreste blødeste og fyldige strikketøj.
    Farven er bare flot.

    SvarSlet
  5. Tak, Trine, jeg er også ret vild med farven.

    Helvig, jeg håber du får ret.

    Garnmoster, jeg var lige forbi din blog for at lure, det ser ud til vi en nogenlunde lige langt, kan der mon gå lidt sport i det;-) Jeg kender ikke Rasmillas yndlings garn, men det ser fint ud.

    Sigrid, det vil jeg glæde mig til for det er godt nok lidt stift.

    SvarSlet