lørdag den 4. juli 2009

Jeg troede lige...

...at der var kommet hul igennem til lyd igen, men jeg blev klogere. Stadig ingen hørelse på højre øre, det er til at blive vanvittig af. Der skete dog noget i morges, bare et halvt minut kunne jeg høre, så der må da være håb forude. Men hvor føler jeg da med alle de mennesker der af den ene eller anden grund ikke kan høre, det må være frygtelig invaliderende.

Men bort set fra det, så kan jeg da glæde mig over, at synet ikke fejler noget. Og i dag kunne jeg spotte, at en af ranglerne med stokroser er sprunget fint ud. Jeg synes de er så kønne, og jeg husker at jeg som barn var med mine forældre på besøg hos nogle af deres bekendte, som havde indkørslen fyldt med stokroser, både de mørke som mine og de hvide og rosa, det så kønt ud. Desværre er bladene i år hårdt angrebet af bladlus, det på være på grund af varmen.

Mon den snart slipper sit tag lidt - varmen - for min skyld må temperaturen godt falde til omkring de 22 - 25 grader, særligt når der også er så vindstille. Børnene kravler også indendørs, de klager sig ikke, men er dovne og uoplagte det meste af dagen, og leger først ude sidst på eftermiddagen og om aftenen. De glæder sig over at de har ferie, så de ikke behøver at komme tidligt op om morgenen. Men heldigvis behøver vi da så ikke være alt for bekymrede for solens skadelige stråler, når ungerne først bevæger sig udendørs efter kl. 16 eller senere. En skam man skal arbejde denne weekend, den var ellers oplagt til et strandbesøg eller to. Det må vente, hvis så ellers varmen stadig er her, når vi har fri:-)

3 kommentarer:

  1. Håber du får det bedre, nu er temperaturen da heldigvis faldet, så er det til at holde ud igen. Smukke er de stokroserne, minder mig også om barndommen hos mormor.

    SvarSlet
  2. Flotte stokroser :-)
    Gad også godt, at temperaturen lige faldt nogle grader - men det er vist sket idag, så jeg kan godt liste udenfor igen :-))).
    Man bliver sløv af den varme.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  3. Ja, der er noget nostalgisk over stokroser, Jette.

    Gitte, du har ret man bliver sløv, jeg tror det er helt naturligt, så kroppen ikke overopheder, når det er så varmt.

    SvarSlet