mandag den 13. juli 2009

Hvad der står i grøftekanten

Vi gik en lille aftentur i aftes Palle og jeg. Det er længe siden vi sidst har taget os tid til det. Det var skønt. Vi får vendt mange ting når vi sådan går en tur sammen. I går var det feriedetaljer der blev vendt. Jeg havde taget kameraet med, for der er faktisk rigtig kønt omkring vores matrikel. Vi kan vælge flere dejlige "ruter". I går gik vi ad den lille skovsti, hvor ungerne har rig mulighed for at lave huler, vi fandt dog ikke lige nogen af dem i går. De store drenge her omkring kan godt finde på at spolere dem, desværre.

Langs grøftekanten er der et rigt blomsterflora. Blomsterne er flere steder ved at være afblomstret og nogle af dem er noget svedne efter solens kraftige varme i forrige uge, men de har været kønne disse vilde blomster.

På vores vej mødte vi også heste. Jeg synes det er smukke dyr, men store. Jeg er ikke nogen hestepige. Som barn stod jeg dog gladeligt i kø i flere timer i Fårup Sommerland, bare for at blive trukket rundt en lille tur på ryggen af en hest. Jeg har flere kolleger, som har hest og som ynder at fortælle om deres oplevelser med dem. Og jeg skal da indrømme, at jeg indimellem overvejer, at jeg godt kunne tænke mig at få en ridetur igen engang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar