torsdag den 12. april 2012

Som jeg dog fryder mig

Nu må vi jo så bare se om det varer ved. Før jeg fik børn ønskede jeg i mit stille sind, at jeg fik en pige. En jeg kunne lege med dukker med og en jeg kunne pynte. Sådan er det jo så bare ikke lige gået. Fire drenge er det blevet til og ikke én af dem ville jeg bytte væk for en pige. Og nej vi skal ikke prøve igen, der er lukket og slukket for flere børn, nu må vi vente og håbe på søde svigerdøtre. Mit "pynte-gen" bliver derfor mest brugt på mig selv, for man kan jo ikke pynte en dreng... Eller kan man?




Faktisk har tiden lært mig, at drenge godt kan pyntes. Mine drenge har altid fået skjorte på når vi skulle i byen f.eks. til fødselsdag eller andet, da de var små. Efterhånden som de er blevet ældre, er de selv begyndt at skifte til skjorte, når vi skal noget og faktisk bruger de også ofte skjorte til hverdag. Jeg synes drenge ser velklædte ud i skjorte. Det kan de selvfølgelig også godt i andet, men jeg kan li' skjorten. Bortset fra når de skal stryges... Nå, men vi ved jo godt, mange af os, at det absolut ikke er sikkert at teenage drenge er enige med mor, når det kommer til tøjsmag . Så meget desto mere frydede det mig i går, da ældste sønnen havde været med far på handlen. Han rejser til London med skolen på lørdag og havde brug for lidt nyt, eftersom han vokser med raketfart. Hvad mon han selv havde valgt skulle med i kufferten? To nye skjorter.


I morges kom han glad og viste frem. "Mor, har du set hvad far og jeg købte i går? Er de ikke bare seje?" Og jo, moren synes de er vildt seje og jeg fryder mig, lige så længe jag kan. Så gør det jo ikke noget at favoritlæreren, som skal med til London bliver kaldt skjorteMichael og er vildt populær blandt de ældste elever. Om det er ham, Anders spejler sig lidt i, eller om lidt af det skyldes tøjvalget i opvæksten, det er for så vidt hip som hap. Skjorterne - de kommer i hvert fald med til London :-)

7 kommentarer:

  1. Her i huset tager sønnike og far også på tøjindkøb af og til. Det med skjorter kender jeg også godt. Det er smarte skjorter at de har valgt :-)

    SvarSlet
  2. Det er et par flotte skjorter, der skal med til London; måske kommer der flere med hjem derovre fra ;o)
    Mine drenge har også "lært at se ordentlige ud i tøjet"; de bruger også begge skjorter. Michael er jo 27 år, så han er ikke sådan at præge mere, men noget er hængt ved gennem årene; og Mads elsker skjorter, og ku' end ikke drømme om at gå til drengefødselsdag i en t-shirt.
    Så jeg kan godt forstå du fryder dig; bliv ved med det - så vil jeg fryde mig sammen med dig... ;)

    SvarSlet
  3. Sikke nogle fine skjorter, din søn har valgt! Jeg kan huske, at allerede da min søn var cirka 3 år, fik han den første skjorte - jeg har det lige som dig, Charlotte - drenge ser velklædte ud i skjorte. Nu håber jeg, du får nogle piger, når du får børnebørn :-)

    SvarSlet
  4. Med sådan en flok flotte fyre, må der uden tvivl komme piger til på et tidspunkt.

    Drenge ser godt ud i skjorter, og det ved mine 2 heldigvis også. Ældste er efterhånden blevet noget forfængelig. Voks og hårlak hører med til dagligdagen, og hyppige bade har afløst lugten af ged på værelset :-)

    Det hele hænger måske sammen med, at vi tit har besøg af en ganske sød pige.

    SvarSlet
  5. Sjovt, - jeg så Debatten i aftes, fordi min søn var med som publikum. Han er er sit samfundsfagshold fra gymnasiet på tur i Kbh. Og han havde ternet skjorte på! (Der er lige det med strygningen af skjorter..., men jeg elsker at stryge, så det går jo, så længe han bor hjemme)

    SvarSlet
  6. Bebiane, her er det faktisk nyt, at han i det hele taget selv vil med:)

    Tak, Britta:)

    Madame, det kunne være dejligt med pigebørnebørn, men skulle det blive drenge er de lige så velkomne, man kan jo ikke ta' selv:)

    Åh Susanne, som jeg vil glæde mig til den tid kommer, for her er lugten af ged så absolut dominerende ind i mellem;-)

    Eva, gid jeg kunne sige det samme, jeg er ikke spor begejstret for skjorte strygning, måske fordi der er fire drenge i huset. Heldigvis ser de jævnligt deres far stryge, så mon ikke de kan tage lidt ved lære:-)

    SvarSlet
  7. Skøn blog du har og sidder og er lidt misundelig på at dine drenge vil have skjorter på. Har selv 4 drenge, hvoraf de 2 er mine stedsønner, og de 2 store elskede at få en skjorte da de var ældre men de 2 små er ellers blevet proppet i skjorter da de var små og vi skulle noget, men nu er de ikke til at lokke i en... der skal meget overtalelse til bare når vi skal til fest, men man kan da altid ønske sig at det ændre sig når de bliver størrere.... havde også håbet der dukkede en pige op, men jeg ville heller ikke bytte så må jeg også bare pynte mig selv :-)

    SvarSlet